BMW Araba Değil Uzay Mekiği Yaptı! 1300 Beygirlik Elektrikli M3 Modeli Tanıtıldı
BMW’nin heyecanla beklenen elektrikli M3 modeli, bu kez çamurluklarındaki sahte kamuflaj paneller olmadan kameraların karşısına geçti. Prototip, daha önce belki de gözden kaçmış ayrıntıları sergiliyor. Bu model, 1000 beygir gücü aşacak dört elektrikli motora sahip olacak. Piyasaya sürülmesi için ise en az 18 ay beklemek gerekecek.

BMW'nin Yeni Sınıf 3 Serisi sedan modelinin satışa sunulması için gün sayarken, elektrikli M3 versiyonu ilk kez gerçek gövde panelleriyle daha belirgin bir şekilde gözler önüne serildi. Daha önce test edilirken ağır kamuflaj ve perçinli kaporta ile gizlenmiş olan bu araç, şimdi ise tasarım hatlarını daha iyi gösteren bir kamuflajla görüldü.
DIŞ GÖRÜNÜM VE ÖLÇÜLER
Carscoops'un gözlemcileri tarafından kaydedilen elektrikli M3'ün en çarpıcı ayrıntısı, standart 3 Serisi sedanla kıyaslandığında yaklaşık 76 mm daha geniş olan tampon genişletmeleri. Ön bölümdeki genişlik oldukça zarif kalırken, arka kısımdaki değişiklikler belirgin bir şekilde dikkat çekiyor. Geniş çamurluklar nedeniyle şarj kapağı da neredeyse 45 derecelik bir açıyla konumlanmış durumda.
Bu aracın elektrikli olduğuna dair en belirgin iz, egzoz çıkışlarının bulunmaması. BMW, yeni elektrikli M3'ün içten yanmalı motor sunan ilk gerçek M ürünü olacağı bilgisini paylaştı; bunu daha önceki haberimizde aktarmıştık. Ancak casus fotoğraflara bakıldığında, bu aracın büyük bir olasılıkla gerçekten elektrikli olduğunu söylemek mümkün. İçten yanmalı versiyonda egzoz bulunmuyorsa, bu ciddi bir problemdir.
BMW'nin elektrikli M3 konseptine yoğun eleştiriler geldi
PERFORMANS VE TEKNİK NİTELİKLER
Elektrikli M3, dört tekerlekten çekiş sistemi sunacak ve standart versiyonun ötesinde 700 beygir gücünü aşan bir performans sergilemesi bekleniyor. Uzun vadede, elektrikli M3'ün gücünün 1300 beygir olacağı yönünde söylentiler mevcut. Bu sistem, bağımsız yapısıyla torque vectoring özelliğine de sahip olacak. İçten yanmalı motor seçeneği olarak ise güncellenmiş altı silindirli mild-hibrit motorun kullanılması öngörülüyor. Muhtemelen, MHEV hale getirilmiş bir S58 motor yapısına sahip olacak.
İÇ TASARIM VE TEKNOLOJİ
Prototipte, BMW'nin 2025 CES fuarında tanıttığı Panoramik iDrive sistemi yer almakta. Bu sistem, merkezi konumlandırılmış bir dokunmatik tablet ekranı ve ön camın alt kısmında tam genişlikte bir head-up display içermektedir.
PİYASAYA ÇIKIŞ TARİHİ
BMW'nin elektrikli M3'ü resmen tanıtması için en az 18 ay daha beklenmesi gerekecek. Araç, hâlâ birçok detayı gizli tutmakta; ön ve arka tamponlar ile far tasarımlarının henüz kesinleşmediği görülüyor. Ancak, Neue Klasse tasarımına yönelik bazı render çalışmaları mevcut. Yeni modellerin nasıl bir tasarımla çıkacağı ve bu tasarımın hangi modeller için uygulanacağı hakkında daha fazla bilgi için önceki haberimize göz atabilirsiniz.
Elektrikli M3'ün iM3 adıyla piyasaya sürüleceği yönünde de söylentiler var. BMW, elektrikli ve içten yanmalı motor seçeneklerini bir arada sunacak olan yeni M3 serisi ile otomotiv dünyasında büyük bir dikkat çekiyor.